Live light

Efter min resa genom Centralamerika har jag förstått att de kommande 5 åren kommer jag att resa och leva lätt. Ingenting som kan tynga ner mig, ingenting som binder mig fast kommer i närheten av mig. Jag är 22 år gammal och har hela livet framför mig. Det här är enda tiden i mitt liv som jag kommer vara gammal nog att klara mig själv, men ung nog att veta att världen är min lekplats. Jag har inget ansvar för någon och tacka gudarna för det! Jag är nog den vimsigaste personen jag känner. Med att leva lätt menar jag att jag alltid ska ha lätt för att resa iväg, alltid kunna följa vad mitt hjärta vill och min ryggsäck ska definitivt vara lättare än den jag hade med mig till Centralamerika.. man lever för att lära?

Att komma hem till Sverige igen fick mig att se många saker ur ett annat perspektiv. En del problem är på många sätt likadana; magra barn, alkoholism och arbetslöshet. Skillnaden är valmöjligheterna. Det är en chans på 0.08 % att födas i Sverige och få alla möjligheter i världen för en ett friskt liv, stabil ekonomi, en bra utbildning och friska barn.

Om du skulle födas på nytt vart skulle du dyka upp? - testa Livets lotteri: http://livetslotteri.se/
Jag skulle ha blivit född i Mexiko - vart hade du hamnat?

När jag sitter och läser igenom andra tjejers bloggar så undrar man ju vart IQn tog vägen och vart det leder. Om 50 år kommer det inte spela någon roll vad fan ni hade på er. Den enda vetenskap som berört er kommer antagligen ha ersatt ert silikon.

Spelar det verkligen någon roll vart ni dricker upp era pengar någonstans? Fotas för att slängas upp på någon skvallersida där dom kan kritisera hur ni ser ut så att ni förändrar det unika ansiktet som ändå var ditt att bära, den kropp som var din att upptäcka världen med. Jag tycker att fler människor ska öppna sina ögon för vad som betyder, och hur stor världen är, hur mycket det finns att upptäcka och börja skriva sin historia med ord där inga bilder behövs.

-Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0